Εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερα δημοτικά σχολεία της χώρας μας εφαρμόζουν έναν καινοτόμο, εκπαιδευτικό θεσμό που ονομάζεται «Εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια» και διαδίδεται ευρέως στο διαδίκτυο. Φέτος και εμείς αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε το συγκεκριμένο πρωτότυπο πρόγραμμα στο δικό μας σχολείο, εμπνευσμένοι και επηρεασμένοι από το σχετικό άρθρο στην ιστοσελίδα http://www.aspaonline.gr/2014/10/10/ektakia-iothetoun-protakia-i-zoi-omorfoteri/

Σύμφωνα με το θεσμό, οι μαθητές του Στ?1 «υιοθέτησαν» τους μικρούς μαθητές του Α?1 ενώ οι μαθήτριες του Στ?1 «υιοθέτησαν» τις μικρές μαθήτριες του Α?1. Παρομοίως, οι μαθητές του Στ?2 «υιοθέτησαν» τους μαθητές του Α?2 και οι μαθήτριες του Στ?2 «υιοθέτησαν» τις μαθήτριες του Α?2. Στο σύνολο, 34 εκτάκια υιοθέτησαν 44 πρωτάκια.

Αρχικά, όλοι οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα από τις δασκάλες τους και την καθηγήτρια αγγλικών. Τα παιδιά της έκτης ξαφνιάστηκαν και εντυπωσιάστηκαν με την πρωτότυπη αυτή ιδέα. Μάλιστα, αρκετά παιδιά προσφέρθηκαν από μόνα τους να αναλάβουν την προστασία περισσοτέρων του ενός παιδιών της πρώτης!

Η πρώτη επαφή των μαθητών έγινε παρουσία της καθηγήτριας φυσικής αγωγής, η οποία ανέλαβε την εξοικείωση των μαθητών των 2 τμημάτων. Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας, συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Έπειτα, τα παιδιά της έκτης επισκέφτηκαν τα παιδιά της πρώτης στην τάξη τους, συνοδευόμενα από τη δασκάλα τους και τη δασκάλα ειδικής αγωγής. Τότε έγινε και η κλήρωση των ονομάτων των ζευγαριών. Κάθε πρωτάκι τραβούσε ένα χαρτάκι και με τη βοήθεια της δασκάλας του έλεγε δυνατά το όνομα του παιδιού της Έκτης. Το μεγάλο παιδί κερνούσε καραμελίτσες το μικρό, συστήνονταν και σχημάτιζαν το ζευγαράκι τους. Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία, τα ζευγάρια φωτογραφήθηκαν πιασμένα χέρι-χέρι.

Και κάπως έτσι άρχισαν όλα?

Τώρα, λοιπόν, η μικρή Ο. ξέρει ότι αν χρειαστεί κάτι στο διάλειμμα ή στην εκδρομή θα ψάξει να βρει την Π. Και η Π. γνωρίζει πως έχει υπό την ευθύνη της την Ο. και πως καλό είναι να της ρίχνει μια ματιά στα διαλείμματα. Ο μικρός Δ. γνωρίζει πως μπορεί να απευθυνθεί στον Άγ. αν τον ενοχλήσει κάποιο παιδί αλλά και ο Άγ. ξέρει πως θα απευθυνθεί στον εκπαιδευτικό υπηρεσίας αν δεν μπορεί να λύσει το θέμα μόνος του. Τώρα πια στους περιπάτους ο Λ. θα κρατάει από το χέρι τον μικρό Γ. και τον μικρό Κ. ενώ στο λεωφορείο για την εκδρομή η Β. θα βοηθήσει την μικρή Α. και την μικρή Ε. να φορέσουν τη ζώνη ασφαλείας τους.

Οι δεσμοί που αναπτύσσονται σιγά-σιγά άρχισαν να διαφαίνονται δειλά-δειλά. Για παράδειγμα, όταν η Φ. τραυματίστηκε, η μικρή Μ. στεναχωρέθηκε πολύ και της έφτιαξε μια κάρτα με ευχές για καλή και γρήγορη ανάρρωση. Εν όψει των Χριστουγέννων, οι πρώτες χριστουγεννιάτικες κάρτες με χαρούμενες ευχές άρχισαν να κατασκευάζονται!

Μένει τώρα να δούμε την εξέλιξη της σχέσης των παιδιών μεταξύ τους?! Υποψιαζόμαστε πως στη φετινή γιορτή λήξης θα κρατάμε χαρτομάντηλα?